BCO Dental

Nieuw logo Ivoclar

Een nieuwe look & feel voor de toekomst:

Ivoclar Group presenteert een nieuw hedendaags logo, merk- en visuele identiteit, die nauw aansluit bij een klantgerichte belevingswereld.
Om de klantgerichte organisatie en merknaam te benadrukken start Ivoclar het nieuwe jaar met een frisse uitstraling en een herkenbaar logo. De belangrijkste verandering in de merknaam en het logo is het weglaten van "Vivadent". Dit zorgt voor een duidelijke focus en vertegenwoordiging van de essentie van het bedrijf.

 

Ivoclar Group, is één van 's werelds toonaangevende leveranciers van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen met een uitgebreid product- en systeemportfolio voor tandartsen* en tandtechnici*.

Waarden, overtuigingen en een vooruitstrevende, klantgerichte bedrijfscultuur zijn de basis van het sterke merk. Al bijna 100 jaar geeft het bedrijf vorm aan de tandheelkundige markt met zijn naam, productinnovaties en toonaangevende baanbrekende prestaties.

Het merk als uitgangspunt

Als klantgerichte organisatie zet Ivoclar in op activiteiten gericht op efficiënte workflows om het dagelijkse werk van tandtechnici en tandartsen gemakkelijker te maken en te ondersteunen in het optimaliseren van patiëntervaringen. Het merkimago is en blijft de eerste kennismaking met het bedrijf. Daarom is het van essentieel belang dat dit een positieve afspiegeling is van de innovatieve kracht en de bedrijfsmissie. Bij Ivoclar rust het externe begrip van het merk op drie ondersteunende pijlers:

 · Partnerschap & Klant: Ivoclar staat voor een klantgerichte aanpak. Het merk onderscheidt zich door een strak design en consequente communicatie naar de klant.

 · Innovatie & Technologie: Ivoclar staat voor vooruitgang door technologische innovatie met ​​één missie: "Making People Smile". Innovatie, vooruitgang en continu onderzoek & ontwikkeling, gebaseerd op de klantbehoeften, zorgen op lange termijn voor het succes. Met innovatieve producten en diensten maakt Ivoclar niet alleen de workflows van tandtechnici en tandartsen eenvoudiger en efficiënter, maar draagt daarmee ook bij aan positieve klantervaringen.

 · Familie & vrienden: De Ivoclar Group is een familiebedrijf met hart en ziel: betrouwbaarheid, transparantie en persoonlijke communicatie met partners, medewerkers en klanten vormen de basis van een goede samenwerking en zijn verbonden met de Ivoclar familie.

 Focus op de essentie – de nieuwe look

Ivoclar lanceerde vorig jaar al een moderne, frisse en gereduceerde ontwerpaanpak van een nieuwe website. Met lifestyle-georiënteerde beelden, die de mens op de voorgrond plaatst alsook de integratie van moderne marketingtools dragen bij aan de bedrijfsmissie "Making People Smile".

 "Met onze lange traditie, baanbrekende prestaties en constante innovatie, kunnen we vertrouwen op een sterk corporate merk als basis", legt Diego Gabathuler, CEO van de Ivoclar Group, uit. "Ik ben ervan overtuigd dat er nog veel potentieel onbenut is. Een duidelijk gestructureerde positionering, die nu ook tot uiting komt in de visuele uitstraling is belangrijk en leidt tot innovatie. Het tweaken van ons logo is naast de nieuwe huisstijl met zijn duidelijke, gereduceerde en gerichte beeldtaal een vertegenwoordiging van alles waar ons merkbegrip voor staat."

 * Omwille van de leesbaarheid worden de taalvormen mannelijk, vrouwelijk en divers (m/v/d) niet gelijktijdig gebruikt. Alle verwijzingen naar personen gelden in gelijke mate voor alle geslachten.

Over Ivoclar

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com


dinsdag 08 Februari 2022